diumenge, 16 de setembre del 2012

LES AVENTURES DE LA JÚLIA


LES AVENTURES DE LA JÚLIA I LES SEVES AMIGUES



La princesa Júlia  ja estava ben tipa que cada any per Sant Jordi,a les seves amigues, també princeses, les portaven  davant d'un Drac Fastigós i a sobre de la por que havien de passar, per a més “caxondeo” , havien d' esperar que un forçut “Cavaller” les salvés. I tan si vols com si no vols t'havies de casar amb ell. ¡!TONTES!!.
Aquest  any li tocava  a ella anar-hi, ja tenia l’edat i la tradició era la tradició.

Júlia.-  Mare no hi vull anar
Reina.-  No tinguis por que et salvarà un cavaller. No passa res.
Júlia.-   No passa res!!   (enfadada)
Reina.- Clar dona, jo també ho he passat. El teu pare em va salvar i em vaig casar amb ell.
Júlia.-  Però l´estimaves ??.
Reina.- Primer no gaire, però poc a poc  em vaig  enamorar. Va posar la seva vida en perill per salvar-me del Drac!.
Júlia.- Renoi,. quin rotllo!! Pare, i si al cavaller li fan pudor els peus ? o és  un inculte, o ooooo...
Rei.-  Aixó la teva mare.
Reina.- Doncs paciència, s´ha de complir el tracte i ¡prou!!
La Julia no n´estava  d´acord . No volia casar-se així com així i va cridar a les seves millors amigues, per a veure que podíem fer.
Júlia.- Nenes, aquest any em  toca a mi ser la “presa” del Drac Fastigós, i no vull. Busquem  solucions que aviat us tocarà també  a alguna de vosaltres.
Nena  1.- Ai, no se que farem. A lo millor el cavaller és guapo i..
Nena 2. - Calla tonta!!, per enfrontar-se al Drac, valent sí, però guapo, no crec….
Júlia.-  Va,  anem  nosaltres a matar el Drac Fastigós !.
Nena 1.-  Ui, quina por! S’ens  menjarà a totes !!!!!
Nena 2.-  És molt perillós i tinc por.
Júlia.- NO, nosaltres som tres i el Drac s'espera una princesa  dolça i peruca. L´agafarem per sorpresa
Nena.1-  Doncs, endavant! Agafo un “tira-xinas”, ja sabeu que tinc molta punteria.
Nena 2.- Jo, jo, jo....,ja sé!!. Pebre picant  i una corda per si de cas.
Júlia. ´Doncs  jo, la meva estimada espasa.
Als seus pares els varen dir que anaven al bosc a buscar farigola i herbes aromàtiques,i  com que ho feien moltes vegades, no hi van posar cap problema.

Vinga caminar i caminar, allí no hi havia ni  Dracs ni res. Estaven tan cansades que es posen a dormir una mica. La nena 1  es desperta en sentir un soroll, com un crock, crok d' un bastó.
Nena 1.- Ep, ep! Nenes, sento un soroll. Ve algú .
Júlia.- Amaguem-nos darrere els arbres.
Apareix un Drac tot geperut, amb  ulleres i caminant a poc a poc amb un ...bastó!
Nena 2.- Apa! Sembla un Drac
Julia.- Però està molt descolorit…
Nena 1.- Ep, ep !! aquí, aquí, mira’m!
El Drac com que quasi no s'hi veu, diu:
Drac fastigós.- quí és?  quí hi ha ?.
Les altres al veure que era inofensiu, surten del amagatall i diuen .
Julia.- Que vellet que està
I li pregunten :
Júlia.- Estem buscant el Drac Fastigós ? saps on pot estar ?
Drac Fastigós.-  Què dius, què dius ?
Nena 2,!!- Ostres, si també és  sord !!
Totes tres a l'hora
 On és el Drac Fastigoooooooos ?
Drac.- Que heu perdut el gos ?
Totes.- !!NO!! mare meva, però que no ho entén ??.
I el Drac mirant  un arbre diu:
Drac.- Clar que estic content.
Júlia.- Hem de trobar el drac abans  que arribi el cavaller. El Cavaller !!!!!
Drac.- Cavaller, cavaller, ai no ,si us plau, estic molt cansat..
Nena 2.- Pero tu ets  el Drac Fastigós ??
Drac.- Clar.-
Julia.- Ehem, ehem... i ...esperes a una princesa molt bonica...
Drac.- Si, però és que estic ja molt vellet i no tinc ganes de princeses ni de cavallers, ag, ag.
Julia.- Menys mal, de bona m' he salvat.
Drac Fastigós.- Has vist un gat !!!
Nena 2.- Salvat, salvat i ara vindrà el cavaller i voldrà matar-lo
Totes: POBRE¡¡¡
I efectivament se sent el galop d'un cavall
Totes mirant el Drac.- Amaga´t  corre., corre.
Les tres es presenten al cavaller que arriba esbufegant :
Júlia.- On va senyor ?
Cavaller.- Primer a descansar que porto mols dies cavalcant
Totes.- Doncs vinga,  a descansar!.
Cavaller.- Nenes heu vist un Drac per aquí ??.
Julia.- Aquí estaríem tan tranquil.letes si hi hagués un drac, senyor.
Nena 2.-  Per cert, per què busques a un drac?
Cavaller.- Per matar-lo , salvar la princesa i totes aquestes histories.
Però la Julia li notava una cosa rara, la veu potser, el posat...
Júlia.-  Vols dir que pots  salvar a una princesa ??
Cavaller.- Tu no seràs la... ehem, ehem,.. formosa donzella ?
Júlia.- Sí i deixa el Drac Fastigós en pau ¡¡¡¡
Cavaller.- És que no puc, no puc...
Pero la nena 1 no ho tenia clar, agafa el tira xines i plaff, contra el casc del cavaller
Cavaller.- Ai, ai que me'l trencareu!
La nena 2, li posa pebre a la punta del nas, i el pobre cavaller fa un esternut  tan fort que li surt el casc volant.
Totes.- EP, EP, és una noia ¡¡¡¡¡
La pobre noia es tapa la cara avergonyida i es posa a plorar.
Cavaller.- No em pegueu ,si us plau¡¡
Julia.- Com t`hem  de pegar si no has fet res dolent, però... explica´ns  tot això.
Cavaller.- Es que ja no queden cavallers, tots estan ja casats o no volen lluitar contra el drac i tampoc es volen casar amb princeses lletges i grosses.
Totes.- Queeee, lletges i grosses?.  Nosaltres no som així1!
Cavaller.- Ha,ha, però per salvar la tradició vaig decidir venir jo. Em pensava que no em descobriríen.
Julia.- Pues mira, guapa, jo sóc la “teva princeseta” .I  com et dius ?’
Cavaller.- Margarida
El Drac, cansat d' estar amagat, va decidir sortir i la pobre Margarida crida espantada  
Margarida.- El Drac!! El Drac¡¡
Totes.-( Rient) I tu volies salvar la princesa ???ha,ha,ha...
Drac.-  Puc marxar tranquil, però ull nenes, que quedem molts Dracs pel mon.
<<<<<totes es fan amigues de la Margarida, però el problema era explicar-ho a la reina que deuria estar ja nerviosa, per veure el cavaller que le havia tocat a la seva filla.Aixi que van decidir dissimular una miqueta i dir que la Júlia no es volia casar amb el cavaller.
Reina.- Oh quin cavaller més eixerit.  Has matat al Drac Fastigós ??
Margarida.-  Si altesa m'ha costat molt iiii...
Julia.- Si mareta, fins i tot li ha fet sang. Ha sigut molt.. ehem.. valent
Reina.- Oh que feliç soc. Treu-te el casc que et vull fer un petó,
Julia.- No, no, que té tanta sang i està tant dolorit que li faries mal. Millor que el curem i marxi.
Totes li diuen a la reina que la Júlia no es vol casar, que deixi marxar el cavaller , que ella més endavant ja trobarà l' home que vulgui. La reina per fi accedeix a la petició de la seva filla, i tot s´arregla  i la bona Margarida torna al seus país tota contenta.
I el Drac Fastigós , com que no estava per mes histories de cavallers i princeses, es va retirar a una residencia per animalons molt vellets, !!que treballesin els altres !! i va ser feliç junt amb els llops, 
gats etc...que  com ell, eren protagonistes dels contes. 

I les tres amigues canten:  LAS MUJERES UNIDAS JAMAS SERAN VENCIDAS


Alguns nens del cole que estan de públic no estan d´acord amb la historia i .......

Nen. 1     Ep, ep, així no val !!
Nen. 2     Quines fantasies són aquestes ????
Nen. 3      El cavaller és un  home eixerit i molt  valent
Nen.1       És Sant Jordi !!  i  ha de matar el Drac ell solet!!!
Nen. 2      Unes nenes no poden fer-ho tot.
Nen. 3      Les dones són unes “mandones”.
Nen. 1      La llegenda diu que...
Margarida.  Prou¡¡ No sabeu  res
Julia      No teniu imaginació?
Reina. Tots, si volem, poden fer totes les coses, tan homes com dones
Julia.  I si estem units, !millor!
Nen.1  Però  on s´ha vist un San Jordi que es una dona ?????
Totes    Pesat!!



Pepi Miró- Març 2012   

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada